Blogg

Ernæringsrådgiver som deler sunne og varierte oppskrifter og tips om kosthold 

Banan- og peanøttsmoothie

Tittelen burde egentlig vært banan-, peanøtt- og kakaosmoothie, men det blir i lengste laget. Kakaoen får heller komme som en positiv overraskelse!

Denne smoothien gir egentlig følelsen av å spise dessert, men den er absolutt innafor som en liten lunsj, en god og mettede frokost eller en søt avslutning på dagen. Bare husk å fryse ned banan på forhånd.

Banan- og peanøttsmoothie
1 porsjon

1 frossen banan i biter
1 snau ss peanøttsmør (velg gjerne en variant med mest mulig peanøtter)
1 strøken ss kakaopulver (eller smak til med mer hvis du vil det)
1-2 dl melk
Ev. noen nøtter til pynt og knas

Kjør alt utenom nøttene sammen i en blender, kjøkkenmaskin eller med stavmikser. Kanskje må du la bananbitene tine litt i forkant hvis blenderen din ikke er blant de skarpeste. Ha i melk etter hvor tykk eller tynn du ønsker smoothien. Jeg spiste med skje og brukte rundt en 1 dl melk. Strø over noen nøtter hvis du vil ha litt knas!

Vel bekomme!