Blogg

Sunne og varierte oppskrifter, tips og råd 

Frokostlapper

Innimellom får jeg fullstendig dilla på ting i matveien! For ei stund siden var lapper det helt store, deriblant denne varianten. For å spare tid på morgenen lager jeg ferdig røra på kvelden og setter klar i kjøleskapet. Steikinga er fort gjort dagen etter.

Disse lappene passer for de fleste. De er glutenfrie (så sant du velger glutenfrie havregryn), sukkerfrie og har godt med mettende proteiner og langsomme karbohydrater. Bedre (og sunnere) enn kneippbrød vil jeg påstå!

Frokostlapper
3 lapper, 1 porsjon

3 ss (30 gram) havregryn (eller erstatt noe med havremel)
2 ss (60 gram) cottage cheese
1 egg

Rosiner
Kanel
Eplebiter/eplerasp

Bland de tre hovedingrediensene til ei tykk røre. Hvis du vil ha røra glatt kjører du alt sammen jevnt med en stavmikser eller tilsvarende, men det er langt fra nødvendig. Ha så i det fyllet du ønsker. Jeg er veldig glad i rosiner, så det er et fast innslag i frokostlappene mine. Eplerasp og kanel er også kjempegodt og gjør lappene saftigere og søtere.

Gidder du ikke styre på morgenen, så test de ut til kveldsmat :)